Wielkanoc w Bangkoku, Chatuchak Weekend Market i Bangkok z 61 piętra

Bangkok, Tajlandia, Moon Bar, Bangkok z 61 piętra

W tym roku nasze święta wielkanocne były dosyć nietypowe. Kiedy wszyscy w Polsce zasiedli do suto zastawionych stołów, my zjedliśmy pyszne i lekkie śniadanie na ulicach Bangkoku i wybraliśmy się na zakupy na Chatuchak Weekend Market, do największego oceanarium w tym regionie Azji oraz na zachód słońca do Moon Baru na dachu jednego z najwyższych budynków stolicy Tajlandii.

Bangkok, Tajlandia, street food w Bangkoku
Wielkanocne śniadanie

Wielkanoc w Bangkoku

Wielkanocne dni w Tajlandii nie wyróżniają się niczym szczególnym. To dzień jak co dzień. Pierwszy raz spędziliśmy święta w całkowicie nieświątecznej atmosferze. Zamiast wielkanocnego śniadania zjedliśmy ryż smażony z krewetkami i jajkiem. Wokół nas Bangkok pędził jak zawsze. Powoli i my wtopiliśmy się w tą gwarną atmosferę. Na naszym niewielkanocnym stole przez cały dzień królował tajski street food. Na kolację zjedliśmy oczywiście pad thaia, to nasz ostatni wieczór w Tajlandii, nie mogło być inaczej.

Bangkok, Tajlandia, street food w Bangkoku, pad tahi

Chatuchak Weekend Market to największy bazar w Bangkoku

Chatuchak Weekend Market to największy bazar w Bangkoku – zajmuje większą powierzchnię niż warszawskie Kabaty! Można tam znaleźć dosłownie wszystko – ubrania, kosmetyki, jedzenie, przyprawy, pamiątki, przeróżne gadżety do domu, lampy, obrusy, świeczki, torebki, buty, słuchawki, biżuterię, zwierzaki…  w informacji można się zaopatrzyć w bezpłatną mapę bazaru, która ułatwi odnalezienie się w tym labiryncie straganów i sklepików. Ceny są po dużo niższa niż na wszystkich pozostałych bazarach, które odwiedziliśmy w Tajlandii.

Bangkok, Tajlandia, Chatuchak Weekend Market
Tłumy w drodze na Chatuchak Weekend Market.

Jeżeli wracacie do Polski z Bangkoku, to jest to idealne miejsce na zakupy. I targujcie się – ceny można spokojnie negocjować o połowę. W Tajlandii i Kambodży podczas zakupów można naprawdę stracić głowę – my wróciliśmy z 14 kg więcej. Większość naszego dodatkowego bagażu to przyprawy i koszulki z Kambodży. Ale przywieźliśmy też hamaki, poszewki na poduszki i inne pamiątki do domu.

Moon Bar – Bangkok z 61 piętra

Moon Bar to jedno z tych miejsc, w których spojrzysz na Bangkok z góry, a konkretnie z wysokości 61 piętra Moon Baru. Na 61. piętrze znajduje się restauracja i bar z otwartym tarasem i wspaniałym widokiem na Bangkok w promieniach zachodzącego słońca. Ceny są odpowiednio wyższe niż w barach na poziomie ziemi, za jeden koktajl w barze zapłacisz minimum 30 złotych. Jeżeli chcesz mieć miejsce siedzące musisz pojawić się przed otwarciem, czyli przed godziną 17, w przeciwnym razie musisz się zadowolić miejscem stojącym na zatłoczonym tarasie. Ale takie widoki rekompensują wszelki niedogodności.

Widok na Moon Bar i restaurację na 61. piętrze.
Bangkok, Tajlandia, Moon Bar, Bangkok z 61 piętra
Zachód słońca nad Bangkokiem.
Bangkok, Tajlandia
Bangkok to betonowa dżungla, ale też całkiem sporo zieleni.

Siam Ocean World w Bangkoku

W Siam Ocean World stanęliśmy twarzą w twarz z rekinami, płaszczkami, pingwinami, tarantulami czy też pięknymi rybami z raf koralowych z całego świata. Jest to największe oceanarium w Azji Południowo-Wschodniej, które, co ciekawe, znajduje się w podziemiach ekskluzywnej galerii handlowej. W oceanarium można spędzić nawet pół dnia, na pewno warto jest zobaczyć karmienie rekinów czy ryb gigantów z delty Mekongu. Zarówno mali jak i duzi chłopcy wyjdą Siem Ocean World zachwyceni. Warto rezerwować bilety przez Internet – można zaoszczędzić do 25%, trzeba tylko kupić bilety 24 godziny przed planowaną wizytą.

Bangkok, Tajlandia, Siam Ocean World w Bangkoku, atrakcje Bangkoku Bangkok, Tajlandia, Siam Ocean World w Bangkoku, atrakcje Bangkoku Bangkok, Tajlandia, Siam Ocean World w Bangkoku, atrakcje Bangkoku

Jeżeli szukacie dobrego aparatu lub obiektywu, to odwiedźcie Digital Gateway, które znajduje się naprzeciwko Siam Ocean World. Za obiektywy przy dobrym kursie zapłacicie 2/3 polskiej ceny, a aparaty były nawet o 40% tańsze. Jedyny minus, to brak europejskiej gwarancji. Nie mogliśmy przegapić takiej okazji i sprawiliśmy sobie wielkanocny prezent 🙂 Szkoda tylko, że na sam koniec wyjazdu, ale mamy dobrą motywację do planowania kolejnych wypraw!

Bangkok, Tajlandia, skytrain
Skytrain w Bangkoku to szybki i niezawodny środek komunikacji. Nie stoi w korkach, ponieważ skytrain porusza się ponad ulicami.

Bangkok, Tajlandia

Wszystkie posty z podróży po Tajlandii:
Tajlandia

Wszystkie przepisy z Tajlandii:
Kuchnia tajska

Lubisz nasze wpisy? Udostępnij je znajomym i śledź nas na Facebooku i Instagramie!

1 Comment

• Przyjaciele Tajlandii są moimi przyjaciółmi. Zapraszam polską zimą do Jomtien [Pattaya] na passiju gai z sałatką som tam w naszym skromnym przyplażowym studiu na X piętrze Viewtalay 8. Po przekąsce zwiedzimy po sąsiedzku buddyjski klasztor z wysokim dymiącym kominem… podczas uroczystości pogrzebowych.

Microsłowniczek: passiju – makaron smażony z warzywami; gai – kurczak; som tam – diabelnie ostra sałatka z papai, papryczek, suszonych krewetek i orzeszków utłuczonych w moździerzu, polana sosem rybnym i sokiem z limonki.